Skoleplattform Oslo

Slik logger du deg inn som foresatt

Pålogging til Skoleplattform Oslo gjøres via skolens nettside ved å klikke på "Logg inn" øverst til høyre. Velg deretter "foresatte". Du ledes deretter videre til ID-porten, hvor du kan velge mellom flere alternativer for elektronisk ID, blant annet MinID og BankID. Du slipper å registrere mobilnummeret ditt hos skolen for at påloggingen skal fungere. Etter at du er innlogget trenger du ikke logge på andre steder for å få tilgang til "Mine Fag" eller fraværsoversikt.

Tre hovedtjenester for foresatte

Skoleplattformen inneholder mange ulike funksjoner. De viktigste er:

• Meldinger - Meldinger kan publiseres til foresatte og/eller elever, Meldinger blir også sendt på epost til den epostadressen du har oppgitt på din kontaktinfo til skolen. Standard valg er nå at alle foresatte mottar meldinger på epost, du kan aktivt velge å ikke motta meldinger på epost ved å endre profilen din etter du er innlogget (klikk da på navnet ditt og følg anvisning)
  • Mine Fag - Du får tilgang til Mine Fag (itslearning) hvor du kan finne planer og ressurser for dine barn.
  • Fraværsoversikt

I tillegg vil du finne infosider med informasjon fra Osloskolen. Hver skole har ansvar for å fylle skoleplattformen med innhold, og startsiden i skoleplattformen vil derfor kunne se litt ulik ut for hver skole og for hvert barn hvis du har flere barn. Hva slags type informasjon du finner avhenger av skoletype (grunnskole eller videregående skole) og av den enkelte skole.

Alltid tilgjengelig

Den nye plattformen er tilgjengelig fra PC, nettbrett og mobil, det eneste du trenger er tilgang til internett.

Skoleplattform Oslo på PC/Mac

Skoleplattform Oslo på mobil:

Appene du bare må ha:

• ITS
  • Clarify
  • Onedrive
  • Officeapper
  • Dice (terninger til mattetimen)

Bruk ITS på PC/Mac om du skal noe annet enn å se hva leksa er.

Legg inn skoleepost på din epostleser (meldinger i portalen kommer på epost)

Facebook: Ikke motta varsel for alle endringer på din skoleepost - innboksen blir full av facebookvarsel.