Fysisk aktivitet og helse (FYSAK)

Her får elevene instruksjon av bryteklubben på Sagene

Du trenger ikke være veldig god i en eller flere idretter – det viktigste er at du har god innsats, er positiv til alle ulike typer aktiviteter og idretter, at du er flink til å samarbeide og til å inkludere de andre på gruppa, på tvers av klasser.

Vi ønsker at du er fleksibel da timene kan gå litt lengre enn selve skoletiden (ikke mye!) de gangene vi evt. skal besøke ulike arenaer eller dra på tur - men da avspaserer vi en annen gang.

Vi skal være mye ute, men også litt inne i gymsal eller Oppsal Arena. Vi skal også ha litt teori og tilberede mat på skolekjøkkenet eller ute.

Du bør ikke velge dette faget hvis du har hatt stort skadeomfang/skader over lang tid eller høy treningsbelastning i hverdagen ellers.

Noen av aktivitetene for FYSAK 8.trinn

• Orientering
  • Ulike ballspill
  • Friidrett